
- Aquest esdeveniment ja ha passat.
Presentació de La mutació dels pollastres
25/10/2022 a les 19:00 - 20:00

Dimarts 25 d’octubre presentem La mutació dels pollastres, l’obra guanyadora del 23è Premi Joan Duch de Poesia per a Joves Escriptors. Ho farem amb l’autor, Pep Sanz, i la prologuista de l’obra, Míriam Cano.
Guardeu-vos la data!
Sobre La mutació dels pollastres
Segons el jurat format per Meritxell Cucurella-Jorba, Anna Gas, Francesc Gelonch, Anna Pantinat i Maica Rafecas, «la mutació dels pollastres provoca reaccions tan físiques com emocionals en el lector, que s’endinsa amb fascinació en un univers singular guiat per una mirada afilada sobre la realitat.»
L’obra segueix la dissortada vida d’un jo poètic encarnat en un pollastre. Un pollastre que, durant la seva curta i confosa existència, ha sigut alimentat nit i dia amb la grana de suposades certeses (religió, família, convencions socials, heteropatriarcat, heterosexualitat, etc.). Només quan es veu penjant cap per avall a punt per ser degollat, s’adona que aquestes certeses li sagnen com una gran mentida. Però ja és massa tard per continuar sent. És llavors, un cop mort i passat un temps per refredar-se, que aquest pollastre esdevé quelcom diferent: muta. Sense entrar a jutjar si la mutació és millor o pitjor que l’estat previ, comença la construcció d’un nou relat propi.
«Contra la idea que a la vida tot pot fer girs inesperats, Pep Sanz planteja que el lloc d’on venim, allà on naixem, determina del tot la nostra experiència vital, i que per escapar de l’escorxador, primer has de saber que hi ets i, encabat, tenir prou força per ser capaç de sortir-ne i estar preparat per enfrontar-te al sol abrusador i a l’ermàs que t’espera a fora.» diu Míriam Cano al pròleg.
Sobre l’autor: Pep Sanz
Lleida, 1991. Poeta d’intensitats rogenques. Graduat en Periodisme, ha estudiat un Màster en Mitjans de Comunicació i Relacions Públiques per la Universitat de Leicester i ha estat involucrat en l’activisme LGBTI per terres angleses, on ha publicat «Shaping LGBTQ Identities: Western Media Representations and LGBTQ People’s Perceptions in Rural Spain» al Journal of Homosexuality (2017). Actualment, cursa un Màster d’Humanitats mentre treballa. Finalista del Certamen Art Jove de poesia Salvador Iborra 2019, també ha participat en el segon volum de la revista antipoètica Poetry Spam amb Putema.